8 moduri de a face din recunoștință un obicei

Numără binecuvântările tale! Fii recunoscător!

Mesajul despre recunoștință poate fi auzit în aceste zile, tare și clar.

A fi recunoscător este o practică atât de importantă pe care să o păstrăm în această lume pe care o trăim în ritm rapid… pur și simplu observând lucrurile pentru care suntem recunoscători.

Cu toate acestea, este bine să știi că recunoștința ar trebui să fie o prioritate, dar poate că te întrebi cum să exersezi recunoștința. Ei bine, există un număr mare de moduri prin care să introducem practic mai multă recunoștință în viața noastră.

În acest articol, scopul general este de a oferi câteva modalități clare și practice de a aduce recunoștința în prim-planul eforturilor noastre pentru bunăstare. Sper să îți fie de ajutor!

1. Apreciază fiecare lucru bun din viață, nu doar lucrurile „mari”

Pentru a dezvolta un obicei de a fi recunoscător, a aprecia totul și a fi conștient de faptul că nu este nimic prea mic pentru care să fii recunoscător. Chiar dacă recunoștința ta este pentru lucruri simple, cum ar fi vremea plăcută, este important să recunoști totul și să nu lași nimic deoparte atunci când exersezi recunoștința.

2. Găsește recunoștință în provocări

Nu este cazul că recunoștința înseamnă a fi recunoscător doar pentru experiențele pozitive. De fapt, uneori, luarea în considerare a situațiilor provocatoare cu o minte deschisă te poate ajuta să devii conștient de ceea ce ești cu adevărat recunoscător. Fiind recunoscător chiar și pentru situații negative sau dificile, este posibil să apreciezi modul în care astfel de provocări te-au ajutat să te dezvolți în persoana care ești astăzi!

3. Practică mindfulness

Fă-ți timp în fiecare zi pentru a lua în considerare 5 – 10 lucruri pentru care ești recunoscător – vizualizează-le cu adevărat în mintea ta și observă sentimentele de recunoștință din corpul tău. A fi conștient ajută la reconectarea creierului pentru a fi în mod natural mai recunoscător și, ca atare, te vei simți mai fericit de fiecare dată când exersezi recunoștința. Este nevoie doar de 8 săptămâni de exersare a recunoștinței pentru ca oamenii să înceapă să arate diferite modele ale creierului care au ca rezultat o empatie și fericire sporite.

Antrenarea creierului spre recunoștință joacă un rol în a face recunoștința să vină mai ușor.

4. Ține un jurnal de recunoștință

Înregistrați-vă gândurile pozitive după fiecare sesiune de mindfulness. Păstrarea unui jurnal cu toate lucrurile pentru care ești recunoscător te poate ajuta să le ții evidența și, de asemenea, servește ca ceva la care te poți uita înapoi pentru a observa lucrurile pozitive din viața ta.

Notarea gândurilor pozitive te ajută să fii atent la aspectele pozitive ale vieții – iar actul de a scrie înseamnă că trebuie să fii atent la ceea ce scrii și să te gândești conștient la ceea ce ești recunoscător, fără a fi deranjat de ceilalți. gânduri care distrag atenția, nerecunoscătoare.

Poți alege să notezi în jurnalul de recunoștință în fiecare zi după practica ta de recunoștință sau, la alte intervale regulate. Fă ceea ce funcționează cel mai bine pentru tine, deoarece acest lucru va maximiza beneficiile care trebuie găsite!

5. Fii voluntar!

S-a dovedit că a da înapoi celorlalți din comunitate îi ajută pe indivizi să aibă mai multă recunoștință pentru lucruri pe care, altfel, le-ar putea considera de la sine înțeles. Poate ajuta la promovarea recunoștinței și, în același timp, la creșterea bunăstării, ceea ce, la rândul său, ajută la promovarea și mai multă recunoștință!

6. Exprimă-te!

În loc să-ți păstrezi recunoștința pentru tine, îți poți crește sentimentele de recunoștință exprimând recunoștința pe care o ai. 

Interesant, însă, atunci când aceleași persoane și-au exprimat recunoștința direct dând un telefon către persoana căreia i-ao fost recunoscător, fericirea crește! În plus, exprimarea recunoștinței poate face ziua mai bună și a altcuiva!

7. Petrece timp cu cei dragi 

Petrecerea timpului cu prietenii și familia nu numai că îți oferă oportunitatea de a te apropia de ei și de a consolida relația, dar îți permite și să împărtășești recunoștința. Aceasta poate include sprijinirea lor, cum ar fi să-i asculți cu atenție, mai degrabă decât să aștepteți propria ta șansă de a vorbi.

8. Îmbunătățește-ți fericirea în alte domenii ale vieții tale

A fi recunoscător te poate face fericit, dar, în același timp, a fi fericit poate duce și la a te simți mai recunoscător. Îmbunătățirea stării de spirit – cum ar fi participarea la distracția ta preferată sau exercițiile fizice, face mai ușor să arăți recunoștință. Când endorfinele sunt crescute, va fi mai simplu să enumeri lucrurile pentru care ești recunoscător.

Prin implementarea acestor 8 strategii, recunoștința poate deveni treptat o parte din rutina ta de zi cu zi.

Spread the love

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *